tirsdag den 6. oktober 2009

Opstart på min nye blog.


Hey derude.

Så starter jeg min madblog op, på min blog vil jeg lægge opskrifter ud, billeder af det mad jeg laver, fortælle om råvarekendskab på min "nye" ynglingsråvarer, alt efter hvilken sæson vi er i og jeg vil besvare på spørgsmål som i forhåbentligt vil stille.

Her i dette første indlæg vil jeg fortælle lidt om mig selv, og min uddannelse som kok.

Jeg er nyligt udlært fra en god restaurant i odense, og har gået på kold college i dalum, odense. Jeg bestod min svendeprøve i juni 09 med bronze (karakterene blev 10, 10, 12) og derudover en udmærkelse fra HJ Hansen på bedste samensatte menu med vine, så jeg var mægtig glad for min svendeprøve.

Til min delvis fri opgave trak jeg kalvespidsbryst, som jeg serverede med 3 slags asparges, perleløg, spidskål, peberrod og en ægte sauce.

Min bundne opgave, som jeg trak på dagen, blev til laks i kørvelcreme, en lækker sommerret med ovnpocheret laks, en bechamel med kørvel, en masse nypillede fjordrejer og forårsløg.

Det var lidt om hvordan min svendprøve foregik og endte.

Håber i læser med i mine senere indlæg og ser de billeder der nu måtte komme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar