onsdag den 7. april 2010

Muffins med blåbær og yoghurt

I går lavede jeg muffins, da jeg i dag har været på besøg hos en gammel tante på 93, jeg havde lovet at tage lidt kage med og det blev så til disse muffins.
Jeg må indrømme de ikke er nogle jeg brød mig om, men min kæreste og tante var da helt vilde med dem :)
Opskriften er fra Morten Heiberg's: chokoladefristelser.
12 stk.
5 dl. havregryn
6 dl. brun farin
2 tsk bagepulver
korn fra ½ vaniliestang
½ tsk salt
225 g. naturel yoghurt
½ dl. sødmælk
4 spsk. honning
2 spsk. vegetabilsk olie
1 tsk fintrevet citronskal
1½ dl. blåbær

Havregryn, farin, bagepulver og vaniliekorn blandes i en skål, æggehviderne piskes let luftige i en anden skål, yoghurt, mælk, honning, olie og citronskal tilsættes æggehviderne og de tørre ingredienser vendes i sammen med blåbærene.
Kommes i muffinforme og bages i forvarmet ovn ved 200 grader i ca. 15 min. eller til de er gyldne.

Tips: brug silikoneforme, parpirsforme er ikke stabile nok.
Jeg syntes at de blev meget klæ og fedtede, det er ikke lige mig må jeg sige. :(

Her er de ubagte.



De bagte muffins.

1 kommentar:

  1. Jeg har selv arbejdet sammen med morten, og har samtidelig smagt mange af hans ting, men denne opskrift syntes jeg er spicel god, det kunne være at du eller mange andre ikke lide blåbær....Men god syntes jeg :o)

    SvarSlet