fredag den 9. april 2010

Fredagens aftensmad

I aften skulle vi jo så ha' chili con carne. Min kære kæreste havde på en eller anden måde forvekslet chili con carne med boller i karry, så han var en anelse skuffet da det ikke var det jeg serverede :) men skuffelsen forsvandt da heldigvis da han smagte på maden.

Alle de lækre grøntsager der skulle i. Rød og grøn peber, porre, lidt champignon jeg lige havde, løg, hvidløg og self. cjili.

Hvide bønner som har ligget i blød siden i går, kogte dem i dag, da de var lige ved at være møre kom jeg gulerødderne i så de også kun lige blev møre.

Den færdige tallerken, med kogte yasminris, chilien og en grov tzaziki.

Opskriften på Chili Con Carne:

alle grøntsagerne er skåret fint, og svitset af i en gryde i olie, derefter kom jeg 500 g. hakket oksekød på og svitsede af, derefter 1 ds. hakkede tomater, 1 ds. tomatpure og lidt vand, jeg lod det stå og simre i ½ time og kom derefter salt, peber og lidt stødt chili i og lod det så simre videre i ca. 1 time.

I mellemtidene kogte jeg risene. Da de var lige ved at være færdige kom jeg bønnerne og gulerødderne i chilien så de lige blev kogt med i.

Tzaziki:

1 agurk revet, saltet i 3 timer, skyllet fri fra salt, presset og vendt i en græsk yoghurt med hvidløg, den er bedst hvis den lige får lov at trække i mindst 2 timer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar