søndag den 25. april 2010

Fredagens Aftensmad

I fredags fik vi svinemørbrad fyldt med brie og chorizopølse.

Her har jeg afpudset mørbraden for den store sene.

Her har jeg skåret den i 4 bøffer og fyldt den med brien og pølsen.

Her er de krydret med salt og peber og lige klar til at blive brunet af.

Brunet og klar til ovnen, jeg pressede 2 fed hvidløg ude over dem lige inden jeg kom dem i ovnen.

Og her min dejlige kæreste der hjalp mig, han ordnede gulerødderne, champignons og løg.

Han lavede også disse kartofler, halve bagekartofler med grillkrydderi og hvidløg.

Den færdige tallerken, smagte en del bedre end billedet kunne blive.
Saucen:
Jeg svitsede løg, hvidløg og champignon af i en gryde i lidt olie, kom rødvin på og lod simre til halvdelen af rødvinen var tilbage, kom så cremefine 7% på og lod simre til fløden havde jævnet saucen, smagte den til med salt og peber.
Gulerødderne er svitset hurtigt på en pande med løg, hvidløg, salt, peber og oregano.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar