mandag den 26. april 2010

Hjemmelavet pizza

Mums i søndags fik vi dejlig hjemmelavet pizza med grovdej.

Dejen da den var rullet ud og hævet 2 gang. (Opskriften længere nede)

Da min dejlige kæreste havde lagt al fyldet på, tomat, frisk tomat, stegte champignon, ananas, oksekød, ost, bacon og oregano.


Og da den var færdig i ovnen


Lige et stykke på tallerkenen, vi lagde friske tomater på inden vi spiste.

Grov pizzadej:
½ l. lunken vand
25 g. gær
Rugmel
Grahamsmel
2 tsk. groft salt
1 tsk. sukker
2 spsk. olie
Ælt det hele sammen som en alm. brøddej, lad den hæve i 30 min. rul deje ud og lad den hæve i 15 min. kom fyldet på og bag pizzaen i 20 min.
I denne opskrift fik jeg også 4 boller og et lille brød, men jeg kunne også godt ha' givet pizzaen lidt mere dej.
Vi er nogle af de typer mennesker der elsker meget fyld :)
Tip: Hvis i spiser champignon på pizza, så rist dem af på en pande før i kommer dem på, så væsker de ikke så meget, og gør bunden "våd".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar