mandag den 8. februar 2010

Marineret kylling med grøntsager og ris

I dag har været en hektisk dag, på arbejde 7-15, træne til 16.15, ned og handle og stå i kø i en ½ time i fakta og så hjem og lave mad, men havde heldigvis forberedt mig lidt og marineret nogle kyllingelår i går.

Kyllingelårene her er marineret i 24 timer med ketchup, brun farin, soya, salt, peber og en karryblanding.
Jeg har stegt dem af ved 200 grader i en forvarmet ovn, i ca. 20 min. og ladet dem trække i ovnen efter jeg har slukket den i 15 min.











Dette er de grøntsager jeg har brugt til retten. Gulerødder, løg, sukkerærter, squash og forårsløg.

Alle grøntsagerne har jeg skåret i små tern og svitset i lidt olie på en pande.











Det endelige resultat er denne tallerken. mums siger jeg bare.

Jeg har kogt risene i kokosmælk og salt, og spædet op med vand. Da de var kogte vendte jeg grøntsagerne i og lod dem koge møre sammen med risene og lidt ekstra vand, så risene ikke virker så tørre.

Super lækker madoplevelse, blev meget bedre end forventet, og kæresten var helt vild med det.

Sammenlagt har det taget mig 45 min. at lave.

Og nu vil jeg lade min hektiske dag slutte på sofaen sammen med kæresten, der selv spurgte om ikke vi skulle se dirty dancing 2, som vi optog for 1½ uge siden.. hehe.. JO TAK er vist den eneste kommentar jeg havde til det spørgsmål.. hehe :)

God mandag aften til jer alle derude i den store verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar