tirsdag den 2. februar 2010

Frisk pasta med kødsauce

I dag har jeg lavet en lækker, hurtig ret, pasta med kødsauce.Opskriften på min kødsauce:

1 løg
3 fed hvidløg
500 g. hakket oksekød
1 ds. flåede tomater
1 lille ds. tomatpuré
vand
karry
salt
peber

snit løg og hvidløg svits af i en gryde med lidt olie, kom oksekøddet på sammen med karry, salt og peber, lad det brune, og kom derefter tomaterne på samt lidt vand.
Lad det hele småsimre, jo længere tid des bedre bliver saucen, smag til og servér med en form for pasta.

Tips: Jeg kommer vandet i for at strække saucen til 2 dage og fordi, tomaten hurtigt kan gøre saucen for koncentreret.
Det er en dejlig økonomisk ret som kan strække sig i flere dage, skal jeg ha' gæster og laver dette så kan jeg godt komme frisk timian i også..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar