mandag den 8. marts 2010

Skrubbefileter i sauce med dild og rejer

Her til aften fik vi fisk, fik 3 skrubber af min mor i går, så dem skulle vi da lige ha' spist i dag, det blev sammen med en hvid opbagt sauce med hvidvin, citron, rejer og dild.
Jeg kogte nogle kartofler med skræl, stegte dem af på panden med groft salt og citron.

De hele skrubber.

Skåret i fileter, desværre ville kæresten ikke ha' dem hele, er ellers noget mere lækkert.

De er vendt i mel, salt og peber, og stegt sprøde i smør.


Og saucen er lavet og hældt over fisken, mums.

Saucen er opbagt på smør og mel, derefter hvidvin og citron på, og ellers lavet på mælk. Lige inden servering kom jeg rejerne og hakket dild i.

Det var ret lækkert, kæresten elsker fisk, jeg syntes ikke rigtigt jeg var til det i dag, men var egentlig heller ikke sulten, sådanne dage er der nogle gange..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar