torsdag den 28. januar 2010

1 års dag.

Vi havde 1 års dag i tirsdags d. 26/1 det skulle fejres, men da pengene er små lavede jeg dejlig mad i vores nye køkken.
Ingredienserne bestod af: champignong, løg, pastinakker, kartoffel, hvidløg, forårsløg, squash, rødvin og 2 dejlige peberbøffer.
Jeg havde skåret alle pastinakkerne, kartoflen, ½ løg, hvidløg i tern og kommet i ovnen i et ildfast fad med salt, peber og koldpresset rapsolie.
Champignonger, squash og forårsløg havde jeg svitset af på panden.
Til saucen havde jeg skåret nogle af champignongerne og ½ løg i små tern ristet af og kommet rødvin på, ladet koge ned og jævnet med mel og kommet vand på. Saucen blev rigtig god selvom jeg hverken havde fløde eller fond.
Billedet lever slet ikke op til kødets rigtige farve, nemlig rosa-rød, ligesom kæresten og jeg elsker det..
Et godt glas rødvin og vores 1 års dag var fuldendt..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar