torsdag den 17. juni 2010

Middag på Niels Ebbesens Spisehus i Randers.

Da min søster og jeg i sidste uge tog til Randers for at overraske vores mor da hun kom ud fra xamen, tog vi ned i byen og spiste med et par stykker fra hendes klasse, vi endte med Niels Ebbesens spisehus og vi fik disse 3 dejlige retter.

Pil selv rejer, røget peberlaks, hjemmelavet mayonaise, æggestand, røde kaviarkugler (syntetiske syntes jeg de er), ristet toast (desværre ikke hjemmelavet), men det var faktisk i det store og hele en rigtig lækker forret.

Hovedretten bestod af: okseculotte, rigtigt flot stegt, rødvinsglace, perfekt blancherede forårsløg og nye danske gulerødder med top, samt rysterips. Var meget tilfreds.

Desserten: solbærsorbet på karamel (ikke lige en hitter, for mit vedkomende), nye danske jordbær med chokoladesmulder, i midten var det en eller anden form for creme, fandt aldrig rigtigt ud af hvad det var, eller om jeg kunne lide det, men det var nu meget lækkert til jordbærene. Kunne nu egentlig godt have undværet desserten, men fortryder heller ikke jeg fik den.
Aftenen var rigtig hyggeligt, vi fik en god flaske rødvin til maden og måtte pr. cou. smide ca. 300 kr. så syntes helt sikkert at maden levede op til pengene, samtidig med at lokalet i restauranten er rigtigt hyggeligt. Kan helt sikkert anbefales at komme der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar