mandag den 7. juni 2010

Boller i karry

Nå nu kommer der et længe ventet indlæg fra mig :)
Boller i karry fra sidste mandag.




Saucen:

Jeg stegte Æbler, løg, og karry af i en gryde, kom vand og en enkelt grøntsagsboullion terning i, lod det koge mørt, blendede saucen og jævnede den med maizena (vi prøver ikke at spise for meget mel), smagte den til med salt, peber, sukker og evt. mere karry. Efter saucen var færdig kom jeg små æbletern og ananas i.

Kødbollerne:

250 g. hakket kalv og flæsk, 3 æg, 2 spsk. rasp, 2 dl. havregryn, 1 dl. mælk, salt og peber. Jeg blandede det hele sammen, lod farsen trække i køleskab 1 times tid. Form bollerne kom dem i kogene saltvand og lad dem ligge og simre til de er færdige, mine lå i vandet i ca. 10 min. men de er også store jeg syntes den nemmeste måde at finde ud af det på er at skære en over og se om den er gennemstegt.

Jeg serverede det med yasminris, de er rigtig gode fordi det er "våde" ris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar