torsdag den 27. maj 2010

Slankepizza fra iforms opskrift.

Det er en super god opskrift på en god, sprød, tynd pizzabund, og man bliver dejlig mæt af pizzaen selvom der næsten intet fyld er på.Opskriften længere nede.

Saucen lavet på selleri, løg, hvidløg, chili, gulerødder og flåede tomater med peberfrugt.

Efter jeg blendede grøntsagerne til sauce.

Udskåret kyllingebryst.

Stegte det lige hurtigt på panden før jeg kom det på pizzaen.

Da fyldet var på pizzaen med mozzerellaost og tørret oregano.

Da den var bagt, mums.

Tomatsalaten med feta, skalotteløg, oregano stænket med rapsolie og balsamico.


1 pers. pizzadej.

3 g. gær.

0,75 dl. vand.

75 g. speltmel.

1 tsk. salt.

1 tsk. olivenolie.

15 g. hvedemel.


Rør gæren ud i vandet, tilsæt mel, rør sammen, tilsæt resten, ælt godt, lad dejen hæve 1 time et lunt sted.
Pizzaen bages i 15 min. ved 220 grader.

Jeg brugte grov speltmel istedet for den fintmalede speltmel, plus det at jeg kom lidt mere mel i end de har skrevet i opskriften.

Som fyld er det jo så, grøntsagssaucen jeg har beskrevet under billedet.
I deres opskrift kommer de hele blade basilikum på pizzaen før den kommer i ovnen, plus de kommer også frisk basilikum og oregano i saucen.
Jeg kom så bare også kylling på.
Det var en skøn pizza og opskriften på dejen passer perfekt med den mængde man kan spise.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar